Thursday, June 10, 2010

Cuti Cuti Malaysia Tanah Tinggi Cameron

Cuti Cuti Malaysia Tanah Tinggi Cameron

Tarikh : 28,29 dan 30/05/2010
Lokasi Percutian : Tanah Tinggi Cameron (Sejuk sangat sampai kena selimut tebal)
Lokasi Penginapan : Syam Apartment, Tanah Rata, Tanah Tinggi Cameron
Penyertaan :
1) Aku
2) Isteri Aku - Puan Azlina
3) Mak Mentua Aku - Puan Halijah
4) Kak Ipar Aku - Puan Azilawati
5) Adik Ipar Aku - Puan Aizaan
6) Biras Aku - Encik Ahamad Sapawi
7) Biras Aku - Encik Nuril Azwa
8) Anak Saudara - Encik Nur Irfaan
9) Kawan kawan Puan Aizaan - tak ingat nama tapi yang aku ingat nama Along dan Wawa



Puan Azlina mendukung Nur Irfan yang baru bangun tidur
.
Pasangan kekasih tengah bergambar
.


Dengan senyuman berlatarbelakangkan pintu masuk ladang teh Bharat
.

Senyuman manis dari isteri tercinta
.


Aku menikmati secawan teh. Kita minum dulu..sedap tak sedap jangan kira janji minum dulu. Tapi apakan daya teh tu pekat sangat.......
.


Ketika ini aku berada di tebing tinggi ladang teh yang tidaklah berapa sejuk.
.


Bergambar bersama Mak Mentua Aku Puan Halijah
.

Puan Azlina berlatarbelakangkan ladang teh
.

Puan Azlina ketika di padang yang sungguh indah. Kombinasi terbaik keindahan......
.
Aku dan batu bersurat. Sebenarnya batu ini adalah batu panglipurlara sebab ia menceritakan dan ceritanya takkan habis sehingga kita membacanya sampai habis.
.

Aku dan Puan Azlina mengucapkan terima kasih sebab mengalu-alukan kehadiran kami disini.
.
Aku dan pokok paku pakis gergasi
.
Tak larat nak berdiri, aku duduk pula janji gambar aku dapat dirakamkan
.
Puan Azlina dan anak saudaranya. Kelihatan Irfaan yang comel memerhatikan lensa kamera
.


Giliran aku pula yang mendukung Nur Irfaan
.

Nsib baik tak masak lagi, kalau masak tentu aku dah beli dah.
.
Kami sempat memegang tomato yang masih lagi tidak masak
.

Puan Azlina dan tumbuhan hiasan
.
Kami dan bunga-bungaan hiasan
.

Puan Azlina dan bondanya Puan Halijah bergambar
.

Berdiri dari kiri Puan Azilawati, Puan Azlina. Duduk dari kiri Puan Halijah dan Puan Aizaan sambil mendukung anaknya Nur Irfaan
.
Sayang tahu tak abang berharap cinta kita subur dunia dan Akhirat
.

Bunga aku yang jelita sempat bergambar bersama bunga ros yang cantik
.

Nampaknya tomato di Taman Tomato Mardi telahpun masak
.
Aku dan kailan
.

Puan Azlina dan adiknya Puan Aizaan memegang bunga matahari
.
Taman yang sungguh menarik, indah dan tenang
.
Taman ini diserikan lagi dengan kehadiran kami berdua
.
Alangkah indahnya jika kawasan rumah kami pun mempunyai lanskap sebegini
.

Isteri tercinta dan orkid merah jambu. Kombinasi terbaik antara keindahan wanita dan bunga....... indahnya dunia....walaupun sementara
.
Jangan silap pegang nanti terkena duri
.
Kami dan salad karang yang menghijau, merah dan kuning
.
Labu ni memang panjang betul, kalau makan tentu sedap. Aku pun tak tahu kenapa bila berada disini aku cepat sangat lapar. Hahahaha
.

Epal di Mardi ni memang hampir hampir masak.
.

Senyuman yang dapat mencairkan segala galanya. Hahahaha
.

Puan Azlina dan mawar merah
.

Akanku sunting bunga itu dan kuselitkan dirambutmu......
.
Aku dihadapan kiambang yang sungguh menghijau
.

Cantiknya bunga di Mardi ni.
.
Berdiri dari kiri. Aku, Encik Sapawi dan Encik Azwa
Duduk dari kiri. Puan Azilawati, Puan Azlina, Puan Aizaan dan Puan Halijah.
.
 Aku tersengih seorang diri di dalam panas berlatarbelakangkan flora yang menghijau
.

Strawberi ni masih belum masak dan masih lagi kecil
.

Puan Azlina tersenyum disebelah tumbuhan hiasan yang cantik
.

Puan Azlina dan bondanya Puan Halijah
.
Nampak macam merangkak didalam ladang teh
.


Kami bergambar didalam ladang teh yan tidak begitu nyaman sebab dah tengahari
.

Puan Aizaan dan Encik Azwa bersama anak mereka Nur Irfaan
.
Kami bergambar berdua sebelum kami balik.
.

Puan Azlina tersenyum lebar bersama anak saudaranya Irfaan yang turut sama tersenyum walaupun tiada lagi gigi
.

2 comments:

Shahrin said...

السلام عليكم

Azril

Masa hang pi Cameron Higland kat sana sejuk tak?

Adik aku pi tahun lepas dia habak kata tak sejuk dah. Betul ka?

Tahniah masih jiwang walaupun dah 2 tahun hang kawen

azril said...

Waalaikumsalam Shahrin..

Apa habaq? La ni hang keja kat mana?

Aku heran jugak, macamana hang boleh jumpak blog aku ni?

Aku pi sana CH masa tu hujan, sejuk sikit tapi masa malam lagi sejuk sampai kena selimut tebai.

Tapi masa aku pi sana stoberi dah habih, yang ada stoberi yang tak sedap saja.

Jiwang ka aku ni? Aku pun tak tau nak kata sat aku tanya kat bini aku.