Friday, October 23, 2009

Ulang Tahun Kelahiran Saya yang ke 29

Ulang Tahun Kelahiran Saya yang ke 29

Catatan 14 Ogos 2009

Jam menunjukkan pukul 5 petang, aku cepat cepat mengetik kad (Punch Card) lalu aku terus pulang. Setibanya aku di kuarters aku terus mandi dan bersiap barang barang dan beg. Pada pukul 5.25 petang aku terus keluar dari rumah menuju ke Terminal Penang Sentral di Butterworth dengan menaiki motor.

Pada pukul 6.00 aku pun terus sampai di terminal Penang Sentral dan menunggu bas Mara Liner dan pada pukul 6.05 petang bas pun sampai lalu aku pun terus menaiki bas tersebut dan duduk di tempat yang ditempah iatu 3A kerana bangku tersebut merupakan bangku untuk seorang (single seat). Pada tepat pukul 6.15 petang, bas pun terus memulakan perjalanan dengan pemandu bas membacakan doa naik kenderaan dan kami semua mengaminkan doa tersebut.

Pada pukul 7.20 bas pun berhenti di Hentian Sebelah Bukit Gantang yang lebih dikenali sebagai Perkampungan Buah kerana terdapat pelbagai jenis buah yang dijual di sana. Kami semua makan dan bersembahyang disana dan pada pukul 8.00 malam kami pun terus menyambung perjalanan.

Pada pukul 11.00 malam bas pun sampai di Hentian Puduraya. Setbanya di Puduraya aku pun duduk di bangku yang disediakan dan menunggu pula bas Mara Liner untuk ke Kuantan pada pukul 11.59 malam. Pada jam 11.45 bas tersebut pun sampai dan aku pun terus menaiki bas tersebut dan pada tepat pukul 12.00 tengah malam bas tersebut pun terus memulakan perjalanan. Sepanjamg perjalanan aku terus tidur tidak sedarkan diri. Hahaha

Pada jam 3.00 pagi bas pun keluar tol Gambang dan aku pun meminta pemandu memberhentikan aku di Tunas Mart lalu isteri aku pun menyambuat aku disana. Apabila sampai rumah kami pun terus tidur sehingga jam 5.45 pagi. Begitulah rutin harian aku setiap minggu.

Catatan 15 Ogos 2009

Selepas Subuh kami pun tidur semula dan pada pukul 9.00 pagi kami pun bangun untuk bersarapan dan selepas sarapan isteri aku memaklumkan pada aku bahawa dia nak "surprise" aku lalu isteri aku mengeluarkan kek dari peti sejuk lalu kami pun terus memotong kek tersebut.


Inilah kek yang dibeli oleh Puan Azlina
.
 Dengan pelbagai gaya aku pun terus memotong kek tersebut
.
 Aku dan isteri tercinta memotong kek dalam keadaan ceria
.
 Aku terus disuapkan kek oleh insan yang aku cukup cintai
.
Baru sepotong kek habis. Kalau nak tahu kek ni sedap betul. Satu kek pun boleh habis kalau aku seorang je makan. Aku kan suka makan kek. Hahahaha
.

Selepas kami makan kek lalu kami pun pergi bandar membeli barang keperluan harian dan pada malamnya kami pun sampai dirumah. Pada 16 Ogos 2009 pukul 8.20 malam aku dan isteri aku pun ke Terminal Makmur dan pada pukul 8.50 kami pun sampai di sana dan aku pun menaiki bas Utama Ekspress. Pada jam 6.10 pagi aku pun sampai di Butterworth dan aku pun terus bersiap ke tempat kerja.

Begitulah rutin harian aku setiap minggu. Isteri di Kuantan, aku pula ada di Bukit Mertajam. Kesusahan dan kesedihan hanya Allah saja yang tahu. Apa pun dugaan dan ujian dalam kehidupan menjadikan aku lebih tabah dan bersyukur.

2 comments:

ummu masyita said...

So Loving,tahniah ya. Semoga Azril suamiisteri bahagia ke akhir hayat.

Tu diaa..penat naik bas lompat-lompat ni.Sabarlah ya.

azril said...

Terima Kasih atas kata kata yang diberikan. Saya juga berharap agar Puan dan suami juga bahagia hingga ke akhir hayat