Wednesday, October 27, 2010

Kisah Popia


Kisah Popia

Alkisahnya ayat pun bermula dengan dialog yang kemas dan padat

Azril  : Cik Razak... Khamih ni ada tak kerja luaq?

Encik Razak : Ada lah tapi habaq kat depa suruh bok mai popia goreng. Tak boleh pakai Razi dengan Sapaq sebab depa makan sampai habih popia goreng tak simpan kat saya pun dahlah saya ni orang tua buat macam tu pulak.

Azril : Laaaa, Cik Razak saya dok ingat dah habih dah cerita pasai popia goreng 3 minggu lepaih dah... Ish....

Encik Razak : Tu lah depa tak patut betui (sambil dok beletiaq macam macam)

Kemalrin baru Azril tahu rupanya ketua unit, Encik Razak memang teringin sangat makan popia. Cerita tentang popia ini bermula 3 minggu yang lepas ketika Encik safar membawa popia goreng yang dibelinya ke pejabat. Dengan sopannya dia mempelawa Encik Razak makan popia tersebut tetapi disebabkan Encik Razak masih ditalian bercakap telefon maka kawan kawan lain pun datang ke tempat Encik Safar untuk menjamah popia tersebut termasuk Encik Radzi.

Apabila Encik Razak selesai di talian telefon maka dia mendapati hanya satu popia yang masih tinggal dan bermula leterannya berkenaan hal tersebut. Pada hari tersebut sepanjang hari dia menceritakan pada semua tentang popia tersebut. Azril ingatkan hal popia tersebut habis di hari tersebut, rupanya sehingga ke harini dia masih teringatkan popia tersebut. Mungkin esok sewaktu kami berkerja diluar Encik Razak masih teringatkan popia tersebut .........

No comments: