Wednesday, May 12, 2010

Menghitamkan Kulit

Proses Penghitaman


Dah 2 minggu aku tak masuk pejabat cuma aku masuk pejabat hari Jumaat saja. Ini adah disebabkan aku sekarang kena kerja kat luar. Tugasan yang diberikan memang mencabar. Kerja dimulakan pada pukul 8.30 hingga 2 petang.

Kerja beratapkan langit berlantaikan bumi ditambah kesan khas iatu pancaran matahari yang amat terik. Antara perubahan setngah jam kemudian adalah basahnya baju bukan disebabkan hujan tapi sebab peluh yang banyak sangat. Kemudian timbulnya bau yang tak dapat dielakkan. hahahaha

Semua orang tahu kulit aku memang gelap tapi bila berkawan dengan matahari ni kulit aku bertambah gelap dan sekarang kulit aku menjadi seperti perkerja ditapak pembinaan. Mungkin perkerja tapak pembinaan pun lagi putih dari aku. hahaha

Aku tak kisah aku jadi hitam ke coklat ke arang ke janji aku buat kerja.

Aku sebelum memulakan kerja aku akan minum air masak 2 gelas tapi bila di tapak peluh yang keluar melebihi 2 gelas sampai basah baju kalau boleh diperah memang menghasilkan peluh satu timba.

Antara pengalaman yang menarik yang dilalui oleh aku dan kawan kawan adalah jatuh bukit, tegelincir, tengelam dalam tanah jerlus, jumpa ular, nak pitam dan banyak lagi.

Nanti aku letak gambar dalam blog ni, tapi sekarang aku nak tidur dulu.

Selamat malam semua semoga dibuai mimpi indah.................

No comments: