Thursday, July 30, 2009

Sedihnya Aku

Sedihnya Aku

Dalam kegembiraan aku "draft" cerita Harry Potter Half Blood Prince dan Transformers Revenge Of The Fallen tiba tiba aku terus biarkan saja tanpa posting..........

Dalam kegembiraan aku pulang ke Penang setelah menghadiri mesyurat persatuan di Kota Bharu aku dikejutkan dengan berita yang aku tak boleh terima.

"Dukacita dimaklumkan bahawa permohonan anda untuk berkerja di Negeri Pahang telah ditolak oleh pengurusan tertinggi disana"

Khabar sedih tersebut aku terima setelah isteri aku menelefon aku sambil menangis dan aku pun terus tergamam. Aku pun terus menelefon organisasi tersebut dan jawapan yang sama aku terima.

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....................

Dalam keadaan serabut yang amat sangat ni aku terus berfikir bagaimana aku nak buat ni.

Isteri aku dah beli rumah di Kuantan dan dalam beberapa bulan lagi rumah akan siap dan gaji isteri aku akan dipotong untuk membayar rumah tersebut.

Kalau isteri aku pula pindah ke sini tentu dia tak dapat gaji dan elaun yang dinikmatinya sekarang dan di Penang tiada kekosongan jawatan untuk isteri aku

Mungkin aku pula akan berfikir untuk pindah kerja......................

...............................................................................

Sebelum ni kalau minda aku serabut aku selalu je pergi kursus tapi sekarang ni lepas kahwin mungkin aku akan cuti rehat atau pergi mana mana bawa isteri aku jalan jalan.

..........................................................

Oh ya, lepas ini aku ingat aku nak bercuti dan melupakan apa masalah yang ada.

Dalam tengah kilik gambar gambar aku kat laptop tiba tiba aku jumpa gambar yang aku tak pernah letak dalam blog sewaktu aku di Pualu Perhentian.

Hahahahahahaha(Gelak pula aku ni, tak apa gelak dan senyum merupakan terapi yang baik untuk kesihatan)





Gambar diatas dirakamkan ketika kami sedang terhuyung hayang didalam bot laju yang meluncur dengan kelajuan 120 mph dan bukannya kmh
.

Kalau semua nak tahu inilah rupa kami yang terkejut tapi masih lagi cover. Kami terkejut kerana harga makanan di Pulau Perhentian 5 kali ganda dari kedai biasa. Hahahaha
.

Gambar kami sewaktu bergambar di Hotel Seri Malaysia ketika kami bercuti di Genting Highland.

2 comments:

ummu Masyitah said...

salam,semoga saudara dan isteri tabah hadapi dugaan ini.memang sedih bila tak dapat pindah.maaf,rumah saudara di kuantan nak disewakan ke?

azril said...

Terima kasih sebab baca blog saya ni, Saya pun tak tahu lagi samada saya mungkin akan tukar kerja lain.