Wednesday, June 25, 2008

Majlis Persandingan Azril dan Azlina

Majlis Persandingan Azril dan Azlina

Catatan 18 Mei 2008

Semalam setelah habis majlis akad nikah aku pun pulang ke rumah tinggal sementara iaitu rumah jiran isteri aku rumah Pak Cik Li dan Mak Cik Nah.

Berat hati juga nak melangkah balik disebabkan terpaksa meninggalkan isteri tercinta. Hahahaha.

Taka apa esok kita jumpa lain. Malam tu akau rasa lama sangat nak tunggu siang tak sabar sabar nak jumpa isteri aku. Hahahaha

Esoknya aku pun bangun selepas solat subuh aku pun pegi sembang dengan Pak Cik Li dan tengok mak aku buat sireh junjong sebab sireh yang bawa kemalrin dah layu sebab panas dalam perjalanan 12 jam dalam kereta.

Isteri aku sms aku kata dalam sejam lagi nak bersanding, aku pun terus siap siap pakai baju dan dalam sepuluh minit kemudian jurugambar profesional datang membawa tengkolok dan kain songket dan terasa aku seperti Pendekar Melayu.

40 minit kemudian Maharaja berjalan perlahan lahan untuk pergi berjumpa Maharani kesayangannya.

Maharani Azlina mencium tangan suami tercinta Maharaja Azril. Hahahaha
.
Berjalan bersama sama untuk bersanding diatas singgahsana
.

Sempat lagi berjenaka. Hahahaha
.

Bersanding sambil dikipas oleh pengapit yang kedua dua masih bujang, Encik Azil Fikri dan Cik Aizaan
.



Menadah tangan sambil mengaminkan doa yang dibaca
.

Bergambar bersama-sama bonda dan ayahanda


Bergambar bersama ahli keluarga aku


Bergambar bersama sama adik-adik aku


Bergambar bersama-sama mak, ayah, mak mertua dan abah mertua aku
Dari kiri Tuan Hamzah, Puan Siti Roselina, Azril, Puan Azlina, Puan Halijah dan Tuan Ahmad


Bergambar bersama mak dan abah mertua aku
.




Bergambar diatas pelamin, sama kacak dan sama cantik. Ibarat pinang dibelah dua. Semoga rumah tangga kami kekal dunia dan Akhirat
.


Isteri aku menuang air dan memotong ayam untuk santapan kami


Ayahanda turut serta makan di meja makan beradap


Bonda senyum sambil menyuap makanan dia meja makan beradap
.

Isteri tercinta menyuap makanan ke mulut suami tercinta
;

Suami tersayang menyuap makanan ke mulut isteri tersayang
.
Adik adik aku pun turut serta makan di meja makan beradap
.
Tetamu yang hadir mengambil makanan
.
Hantaran hantaran yang diberikan
.
Gaya manja pasangan pengantin. Hahahaha
.

Selepas makan kami pun bersanding lagi. Hahaha.
.
Bergambar bersama keluarga sebelah isteri aku.
.
Bergambar bersama kak ipar dan biras aku
.
Haa tengok ayang lagi tinggi dari abang. Hahahaha
.
Haaaa. sempat lagi bermanja antara satu sama lain
.
Gaya seorang Pendekar mendakap Serikandi kesayangannya


Mak Mertua aku Puan Halijah membetulkan kain telekungnya
.

Setelah berpuluh puluh tahun tidak berjumpa akhirnya mak aku berjumpa dengan kawan lama waktu sekolah dulu Puan Umi Kalsom yang tinggal di Felda Jenderak Utara.

...................................................................................
Selepas habis kenduri mak dan ayah pun berangkat pulang ke Bukit Mertajam dan aku dan isteri aku pun pulang ke rumah dan bermula lembaran sejarah dalam hidup aku sebagai seorang suami.

No comments: