Thursday, June 26, 2008

Kenduri dan Majlis Persandingan Di Taman Permata

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمـنِ الرَّحِيْمِ

َالْحَمْدُ ِللهِ رَبِ الْعَالَمِيْنَ حَمْدًا يُوَافِى نِعَمَهُ وَيُكَافِئُ مَزِيْدَهُ يَارَبَّنَا لَكَ الْحَمْدُ كَمَا يَنْبَغِيْ لِجَلاَلِ وَجْهِكَ وَعَظِيْمِ سُلْطَانِكَ اَللَّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ صَلاَةً تُنْجِيْنَا بِهَا مِنْ جَمِيْعِ اْلأَهْوَالِ وَاْلآفَاتِ وَتَقْضِيْ لَنَا بِهَا جَمِيْعَ الْحَاجَاتِ وَتُطَهِّرُنَا بِهَا مِنْ جَمِيْعِ السَّيِّئَاتِ وَتَرْفَعُنَا بِهَا عِنْدَكَ أَعْلَى الدَّرَجَاتِ وَتُبَلِّغُنَا بِهَا أَقْصَى اْلغَايَاتِ مِنْ جَمِيْعِ الْخَيْرَاتِ فِى الْحَيَاةِ وَبَعْدَ الْمَمَاتِ.
.
Ya Allah Ya Tuhan kami, Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang, kami berhimpun di majlis yang mulia dan bersejarah ini memohon rahmat dan hidayah dari sisi-Mu.
.
Semoga dengan rahmat itu,.Engkau berikan hidayah dan petunjuk dan menyatukan pemikiran kami, Engkau perkukuhkan perpaduan kami, Engkau hindarkan fitnah dan pertelingkahan di kalangan kami, Engkau memperbaiki urusan agama dan dunia kami.

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Kenduri dan Majlis Persandingan Di Taman Permata.

Catatan 25/06/2008 :- Dalam pukul 6.00 pagi kami bangun solat subuh dan selepas itu aku dan isteri aku tidur semula sebab mengantuk sangat. Bukan apa, semalam orang yang buat pelamin tu datang pukul 3.00 pagi. Cuba bayangkan aku dan adik adik aku tunggu sampai pukul 4.20 pagi baru diorang habis pasang pelamin tersebut.

Dalam pukul 9.00 pagi kami pun bangun dan terus bersiap siap. Tiba tiba kami dah turun bawah untuk makan, Pak Aji catering cakap kat aku kata getah pula tak ada maka aku pun terus pergi beli getah air tersebut, setelah selesai kerja dan barang barang yang hendak dibeli maka kami apun terus ke kedai Kak Ani iaitu kedai solekan pengantin Dayang yang terletak di Bandar Perda.

Selepas itu ahli keluarga isteri aku pun menelefon dan memberitahu bahawa mereka semua ada di B Garden tunggu kami. kami pun bergerak sekali dan setelah sampai maka Maharaja Azril pun mambawa Maharani Azlina untuk bersanding di atas singgahsana pelamin. Hahahahaha.



Rombongan telah pun sampai dan kami pun bergambar.

.


Bergambar kenangan bersama sama ahli keluarga sebelah isteri aku

.


Kami pun beramai ramai masuk ke dalam

.

.



Maharaja dan Maharani pun bersanding. Semoga jodoh kami kekal di Dunia dan di Akhirat

.

Bergambar bersama mak dan ayah Puan Siti Roselina Indrayati dan Tuan Hamzah

.

.




Kami pun bergambar di meja makan beradat bersama saudara mara

.




Makan sambil bersuap di meja makan beradat

.

Bergambar bersama mak dan abah mertua Tuan Ahmad dan Puan Halijah
.

Bergambar bersama ahli keluarga isteri aku
.

Sempat lagi berjenaka selepas mengantar ahli keluarga isteri aku pulang
.
Bergambar diatas katil. Sama cantik dan kacak, bagai pinang dibelah dua
.
Bergambar bersama mak dan ayah dan adik adik aku.
.
Bergambar bersama sama sepupu
.
Gaya seorang Maharaja diatas singgahsana
.
Gaya macho dan kacak seorang pengantin di Hari Persandingan nya seperti pahlawan melayu zaman silam. Jangan marah. Hehehehe
.
Bergambar bersama keluarga Ayah Teh(Pak Saudara aku)
.

Bergambar bersama sepupu
.
Bermbar bersama sama PakCik Yahaya dan Mak Cik Ros

No comments: