Thursday, April 08, 2010

Mandi di Taman Air Bukit Gambang

Mandi di Taman Air Bukit Gambang

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمـنِ الرَّحِيْمِ

Asalamualaikum, Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad S.A.W., ahli keluarga baginda dan para sahabat sekalian.

Catatan 22.01.2010
Pada 22.01.20 yang lalu selepas balik dari kerja dalam pukul 5 aku terus pulang ke kuarters dan seterusnya bersiap dan dalam pukul 5.45 aku pun terus menuju ke Terminal Butterworth dan sekarang dikenali sebagai Penang Sentral dan aku pun terus menaiki bas MARA Liner.
.
Bas bergerak pada pukul 6.15 petang dan bas pun sampai di Hentian Puduraya pada pukul 10.50. Selepas solat dan makan aku pun terus menunggu bas ke Kuantan pada pukul 11.59 malam..Pada pukul 11.45 malam bas MARA Liner ke Kuantan pun sampai dan kami semua dibenarkan mengambil tempat masing masing seperti biasa aku akan ambil tempat 3A sebab 3A adalah "single seat".
.
Pada tepat pukul 11.59 bas pun bergerak menuju ke Kuantan dan pada pukul 3.30 pagi bas akan sampai di Tol Gambang dan aku akan meminta pemandu bas menurunkan aku di Stesen minyak Caltex, jarak antara Tol Gambang dan Stesen minyak Caltex adalah 15 km dan isteri aku akan menunggu di sana dan kami pun pulang ke rumah. Begitulah rutin mingguan aku.
.
Catatan 23.01.2010
Lokasi perkelahan kami kali ini adalah di Taman Air Bukit Gambang yang terletak di gambang, Pahang. Aku dan Puan Azlina isteri tercinta keluar rumah dalam pukul 9 pagi dan selepas 20 minit kami pun sampai di Taman Air Bukit Gambang. Sampai lambat sikit sebab kami naik kereta tak laju, aku kan pemandu berhemah, hahahaha. Kami sudah lama nak ke sana tetapi disebabkan tiada masa, maka kami tidak dapat untuk ke sana. Tapi pada hari ini terkabul juga hasrat kami untuk kesana.

Setibanya kami di sana, tapak untuk letak kenderaan di dalam bangunan telah pun penuh, maka kami terpaksa meletak kenderaan diatas bukit, nasib baik lah tak berapa jauh dari pintu masuk Taman Air. Kami ingatkan kami saja yang awal rupanya beratus orang yang sampai lagi awal dari kami. Rupanya rupanya di sana ada program Gempak Santai Harian Metro. Patutlah ramai sangat orang hahahahaha.

Sebelum masuk di Taman Air, perkerja disana akan memeriksa beg bagi mengelakkan dari pengunjung membawa makanan ke taman air. Selepas menukar pakaian kami pun terus mandi di taman Air tersebut, macam macam permainan kami main disana, walaupun mengantuk janji seronok. :)

Selepas 2 jam kami di sana kami pun terus bersiap untuk balik disebabkan kami akan ke bandar untuk membeli belah barangan keperluan harian dan membeli tiket bas. Ini juga adalah rutin mingguan kami. Yang paling penting gambar akan dirakamkan sebagai kenangan yang indah. Hahahahahaaaaa….


Tak dapat nak mengapungkan diri sebab selalu tenggelam, nampaknya aku bertambah berat
.

Renangan seorang suami.
.

Puan Azlina seyum sambil mengapungkan diri
.

Gaya jelita seorang isteri yang senyum pada suaminya. Hahahaha
.



Sambil duduk dan berdiri kami bergambar berlatarbelakangkan ratusan pengunjung di Taman Air Bukit Gambang
.


Setelah selesai mandi kami pun terus bersiap untuk balik
.

Kalau semua nak tahu nasik dan mi goreng tu harganya RM 6 sebungkus. Mahal betul. Hahahaha
.

Sampai di atas bukit kena letak kereta, nasib baik kami sampai awal kalau sampai lambat tentu kami kena letak atas bukit.
.
Ahad malam Isnin aku pun terus balik ke Bukit Mertajam dengan menaiki bas Utama Ekspress. Nampaknya kami sekali lagi kena tinggal keseorangan aku tinggal seorang di kuarters Bukit Mertajam manakala isteri aku keseorangan di rumah kami di Kuantan.

No comments: